Sklerose behandling

En god del af det, som kaldes en autoimmun sygdom, er der, som f.eks. sklerose, der også bliver kaldt multipel sklerose {http://www.sclerosebehandling.nu/information/multipel-sclerose.php}, sclerosis disseminata, encephalomyelitis disseminata, MS eller dissemineret sklerose {http://www.sclerosebehandling.nu/information/dissemineret-sclerose.php}. En kronisk sygdom er dissemineret sklerose, men du kan dog få en sklerose behandling {http://www.sclerosebehandling.nu/information/sclerose-behandling.php} mod dissemineret sklerose. Sklerose behandling kan ikke gøre dig rask, men vil mindske antallet og sværhedsgraden af anfald foruden sinke sygdomsudviklingen. Sklerose er typisk karakteriseret ved tilbagekommende angreb, som også kaldes attakker, fra varierende dele af centralnervesystemet (rygmarv og hjerne). En autoimmun sygdom, hvad betyder det egentlig? Nerveceller (neuroner) er dit centralnervesystem fremstillet af. Dine neuroner i kroppen omringes af myelin, som er et fedtvæv. Nervetrådene indespærres af myelinen, og af den grund er det muligt at udsende impulserne i et hurtigere tempo & mere effektivt ved udløbere i nervecellen. Dissemineret sklerose er jo en autoimmun sygdom, og det medfører altså, at immunforsvaret angriber fedtvævet i vores nerveceller, der bliver betændte. På grund af det beskadiges fedtvævet, det demyeliniseres, varierende placeringer i centralnervesystemet. Dette vil medføre invaliditet. Man har fundet ud af, at D-vitamin og sollys forebygger sklerose, foruden at rygning forstørrer risikoen for at blive ramt af sklerose. En sklerose behandling bruges i nogle faser af sklerose, pga. at man ikke ved, hvorvidt denne sklerose behandling har en favorabel virkning på alle trin. En sklerose behandling kan dertil blive brugt ved argumenteret mistanke om, at en patient udvikler multipel sklerose. Det, der aktiverer den disseminerede sklerose, kunne evt. være en virus kombineret med en faktor i ens immunsystem.